dilluns, 8 de setembre del 2008

34 dies després...



Els dies passen a la velocitat de la llum quan tot és nou. 

Després de una primera setmana de cansament interminable, doncs no és fàcil adeptar-se a una ciutat com Puebla, situada a 2.200m d'alçada. Corres 300m i sembla que hagis fet tota una marató. I a això suma-li 7 hores de diferència horaria. 

En un país tant diferent al nostre cada passa, cada obrir i tancar d'ulls t'aporta noves olors, sensacions, paisatges... Noves persones i cultures, que et fan veure que el món en què es redueix la nostra vida quotidiana és ben petit.

32 dies després de posar els peus a Mèxic he conegut paratges i persones ben diferents. Des dels petits pobles d'Atlixco i Huamantla, (on celebren unes festes comparables als ST.Fermines de Pamplona) a la gran ciutat de DF i la maravellosa ciutat que m'acull Puebla. 
El què més em cautiva és la calidesa i gentilesa de la gent. Des del primer dia m'he sentit com a casa tot i estar ben lluny. La gent es preocupa i t'ajuda amb tot el què estigui al seu abast, sense esperar res a canvi.  I el menjar... mmm.. crec que tornaré amb 10kg més!! Mèxic és el paradis de la gastronomiaa!!! Els carrers fan olor de "Tortilla", i em passaria el dia menjant! Sincronizadas, tacos al pastor amb formatge (sempre!), Tamales Oaxaqueños, quesadillas, Enchiladas i Frijoleeees!!!

Aquest cap de setmana he estat per segona vegada a la capital, situada a dues hores al Nord de Puebla.
La primera vegada que vaig sortir del metro i vaig descobrir el Zocalo davant meu, la pell se'm va posar de gallina. És increiblement gran i en alçar la mirada descobreixes la gran bandera de Mèxic, que sobre vola  just al centre del Zocalo.
DF és una de les ciutats més riques (en quant a riquesa cultural) i poblada del món, al meu parer. Caminar pels petits carrers o grans avingudes de la metropòli, t'aporta mil ciutats en una de sola. Cada cantonada és un petit paradís, de vegades agradable altres, tot el contrari.





5 comentaris:

jofroli ha dit...

Hola!! Carai, ja et coneixes tot el país!
M'agrada molt la segona foto, mostra molt bé el que dius!

eva freixa ha dit...

ui primito...
Encara em queda molt per conèixer i recorrer, mèxic és un país profundament grandiós!

petons!

Anònim ha dit...

Et felicito per el diseny de la caratula del blog, per la mirada,per les fotos, excelens!! per la musica, per lo que sens, espero que aprofitis el máxim l'estada aquest país

eva freixa ha dit...

Gràcies.
Mèxic és un país grandiós en tots els sentits espero poder apendre una petita part de tot el què ofereix.

Anònim ha dit...

Falicitats altre vegada per l'estada a Mèxic i la composició d'el blog. Ahir vaig estar a dinar a "Cal Toni" EXCEL-LENT!!!!!!